Quando il difensore è costretto a ritirarsi per prima cosa soffre gli effetti dell'attrito, e quindi può perdere mezzi o averli danneggiati\catturati. Un'unità particolarmente debole o già in rotta (in termini di morale, esperienza o TOE) può andare essere shattered (scompaginata) e quindi perdere il suo valore di combattimento. Un'unità va in rotta se forzata a ritirarsi con un valore di rapporto di CV superiore al suo morale, ma se è presente una via di ritirata questo avviene solo se non si passa un test sul morale rispetto ad un tiro di dado.
Ground elements from units that shatter or surrender may be captured, may escape or, if Soviet infantry or cavalry squads, may form a partisan unit. Ground elements that escape are returned to the production pool and will be listed as escaped in the battle tab of the commander’s report. Axis units that shatter or surrender will attempt to reform (18.1.1.2). Soviet units that shatter or surrender are permanently destroyed, with the exception of some types of Soviet combat units destroyed before November 1941 (18.1.1.1). Isolated combat units that shatter suffer the effects of surrendering instead of the effects of shattering. Units that retreat or rout are automatically taken out of reserve mode.
v1.06.11 - May 10, 2012 The limitation that a unit will not be eligible to rout if it passes a check where it’s morale is greater than 40+Die(15) is now 40+Die(30) for any brigade or regiment sized unit that is defending alone in a battle (no other units in the hex or committed from reserve are participating in the battle). Thus, a regiment or brigade defending alone with morale between 41 and 55 will be more likely to rout, and between 56 and 70 will now have a chance to rout.
Nessun commento:
Posta un commento