Il sito Ageod è cambiato e adesso è simile al sito Matrix, con cui forma il triello ormai dei wargames assieme a Slitherine. Sostanzialmente buona parte dei Wargames per PC ormai è pubblicata\prodotta dal dinamico trio:
http://www.ageod.co.uk/
Blog dedicato alla Storia della Guerra. Sono trattati temi e recensiti libri di storia militare, ma si parla anche di wargames e videogames bellici, oltre che di film e telefilm a tema bellico, così come di documentari sul tema.
nuovo
giovedì 1 agosto 2013
Annunciato TimeLines: Assault On America
E' stato annunciato un nuovo RTS ambientato in una WWII alternativa, dove i Nazisti invadono gli USA: TimeLines: Assault On America. Ecco le features del gioco:
12 missions culminating in the battle for Washington D.C.
4 player co-op multiplayer: choose between 9 playable countries USA, UK, France, Russia, Japan, German, Hungary, Romania, and Czechoslovakia
Multiplayer modes include, Player versus Player and Player vs A.I.
Cross Platform multiplayer PC/Mac/LINUX
20 unit types per nation upgradeable for all infantry and vehicles (200 usable upgrades) Tanks, Trucks, Commander Vehicles, stationary guns, and much more
Defensive tactics include minefield planting, stationary turrets, and anti-tank assault
Airstrike capabilities for offensive special attacks
Learning AI that adjusts to the player’s skill level
Delayed orders allowing for multiple commands to be followed in unison
Elevated terrains allowing for multiple strategic tactics
12 missions culminating in the battle for Washington D.C.
4 player co-op multiplayer: choose between 9 playable countries USA, UK, France, Russia, Japan, German, Hungary, Romania, and Czechoslovakia
Multiplayer modes include, Player versus Player and Player vs A.I.
Cross Platform multiplayer PC/Mac/LINUX
20 unit types per nation upgradeable for all infantry and vehicles (200 usable upgrades) Tanks, Trucks, Commander Vehicles, stationary guns, and much more
Defensive tactics include minefield planting, stationary turrets, and anti-tank assault
Airstrike capabilities for offensive special attacks
Learning AI that adjusts to the player’s skill level
Delayed orders allowing for multiple commands to be followed in unison
Elevated terrains allowing for multiple strategic tactics
Ecco il sito: www.timelinesaoa.com
E il trailer:
mercoledì 31 luglio 2013
Il combattimento in War in the East parte 8 - effetti della ritirata sul difensore parte 2
L'unità costretta a ritirarsi, ammesso che riesca a farlo in buon ordine, lo farà verso un esagono amico, con la priorità data ad esagoni non adiacenti ad unità nemiche, poi verso esagoni non in overstack, ma se fosse costretta in uno di questi, passerebbe oltre perdendo ulteriori componenti a causa dell'attrito. In generale poi saranno scelti gli esagoni che costano meno in termini di PM, e contengono fortificazioni, ferrovie e poche unità amiche a parità di altre condizioni. La ritirata oltre fiumi ghiacciati o in esagoni adiacenti al nemico infligge un attrito maggiore (anche triplo).
Un'unità isolata costretta a ritirarsi sarà costretta alla resa, se un tiro da 50 da un risultato superiore al suo morale, se non ha esagoni dove ritirarsi, o è un a regione o zona fortificata. Se un'unità in supply non ha esagoni dove ritirarsi entra in condizione di rotta.
Un'unità isolata costretta a ritirarsi sarà costretta alla resa, se un tiro da 50 da un risultato superiore al suo morale, se non ha esagoni dove ritirarsi, o è un a regione o zona fortificata. Se un'unità in supply non ha esagoni dove ritirarsi entra in condizione di rotta.
Etichette:
combat value,
combattimento,
Fortification Defensive Modifier,
gary grigsby,
General Ground Combat Rules,
manuale.,
riserve,
spiegazione,
War in the East
martedì 30 luglio 2013
Pre-ordine per Europa Universalis IV
EU IV è in pre-ordine su Gamersgate:
http://www.gamersgate.com/europauniversalisiv?aff=ggnews
L'uscita è prevista per il 13 Agosto e come bonus di pre-ordine sono previste due DLC, piu' una copia omaggio di Crusader Kings 2 + il convertitore di salvataggi che permette di copiare un salvataggio di CK2 in EU4 in modo da poter proseguire il proprio impero anche in EU4. Direi che ce la stanno mettendo tutta per promuovere il gioco.
http://www.europauniversalis4.com/news/crusader-kings-ii-save-converter-announced-europa-universalis-iv
http://www.gamersgate.com/europauniversalisiv?aff=ggnews
L'uscita è prevista per il 13 Agosto e come bonus di pre-ordine sono previste due DLC, piu' una copia omaggio di Crusader Kings 2 + il convertitore di salvataggi che permette di copiare un salvataggio di CK2 in EU4 in modo da poter proseguire il proprio impero anche in EU4. Direi che ce la stanno mettendo tutta per promuovere il gioco.
http://www.europauniversalis4.com/news/crusader-kings-ii-save-converter-announced-europa-universalis-iv
lunedì 29 luglio 2013
Il combattimento in War in the East parte 8 - effetti della ritirata sul difensore parte 1
Quando il difensore è costretto a ritirarsi per prima cosa soffre gli effetti dell'attrito, e quindi può perdere mezzi o averli danneggiati\catturati. Un'unità particolarmente debole o già in rotta (in termini di morale, esperienza o TOE) può andare essere shattered (scompaginata) e quindi perdere il suo valore di combattimento. Un'unità va in rotta se forzata a ritirarsi con un valore di rapporto di CV superiore al suo morale, ma se è presente una via di ritirata questo avviene solo se non si passa un test sul morale rispetto ad un tiro di dado.
Ground elements from units that shatter or surrender may be captured, may escape or, if Soviet infantry or cavalry squads, may form a partisan unit. Ground elements that escape are returned to the production pool and will be listed as escaped in the battle tab of the commander’s report. Axis units that shatter or surrender will attempt to reform (18.1.1.2). Soviet units that shatter or surrender are permanently destroyed, with the exception of some types of Soviet combat units destroyed before November 1941 (18.1.1.1). Isolated combat units that shatter suffer the effects of surrendering instead of the effects of shattering. Units that retreat or rout are automatically taken out of reserve mode.
v1.06.11 - May 10, 2012 The limitation that a unit will not be eligible to rout if it passes a check where it’s morale is greater than 40+Die(15) is now 40+Die(30) for any brigade or regiment sized unit that is defending alone in a battle (no other units in the hex or committed from reserve are participating in the battle). Thus, a regiment or brigade defending alone with morale between 41 and 55 will be more likely to rout, and between 56 and 70 will now have a chance to rout.
Ground elements from units that shatter or surrender may be captured, may escape or, if Soviet infantry or cavalry squads, may form a partisan unit. Ground elements that escape are returned to the production pool and will be listed as escaped in the battle tab of the commander’s report. Axis units that shatter or surrender will attempt to reform (18.1.1.2). Soviet units that shatter or surrender are permanently destroyed, with the exception of some types of Soviet combat units destroyed before November 1941 (18.1.1.1). Isolated combat units that shatter suffer the effects of surrendering instead of the effects of shattering. Units that retreat or rout are automatically taken out of reserve mode.
v1.06.11 - May 10, 2012 The limitation that a unit will not be eligible to rout if it passes a check where it’s morale is greater than 40+Die(15) is now 40+Die(30) for any brigade or regiment sized unit that is defending alone in a battle (no other units in the hex or committed from reserve are participating in the battle). Thus, a regiment or brigade defending alone with morale between 41 and 55 will be more likely to rout, and between 56 and 70 will now have a chance to rout.
Etichette:
combat value,
combattimento,
Fortification Defensive Modifier,
gary grigsby,
General Ground Combat Rules,
manuale.,
riserve,
spiegazione,
War in the East
Annunciato Men of War: Assault Squad 2
La 1C ha annunciato lo sviluppo di Men of War: Assault Squad 2 previsto per l'ultimo trimestre dell'anno. Secondo me stanno mungendo la vacca vecchia, ma comunque ecco le features:
Men of War: Assault Squad 2 features new single player style skirmish modes that take players from extreme tank combat to deadly sniper stealth missions. Commanders can now faceoff against opponents on various new multiplayer 1v1 – 4v4 maps. To truly bring the battles to life though there is the new 8v8 game mode designed for huge battles on spectacular maps.
This new Assault Squad game brings significant game engine and visual improvements as well, with special attention paid to ones that were highly requested by the players. These included items such as advanced multi-core support, advanced shader technology, interface and AI improvements, as well as added camouflage depending on season/map, fully updated inventory items with new graphics and updated vehicles, sound improvements, Steam multiplayer and much more.
Key features:
· New single player skirmishes
· Eight player co-op support and multiplayer 8v8 game mode
· New multiplayer maps
· Five factions and various battlefields in Europe, Eastern Europe, Northern Africa and the Pacific
· Improved engine / graphics / sound
· New Steam functionalities (Steam Cloud, Workshop, multiplayer and match-making)
Men of War: Assault Squad 2 features new single player style skirmish modes that take players from extreme tank combat to deadly sniper stealth missions. Commanders can now faceoff against opponents on various new multiplayer 1v1 – 4v4 maps. To truly bring the battles to life though there is the new 8v8 game mode designed for huge battles on spectacular maps.
This new Assault Squad game brings significant game engine and visual improvements as well, with special attention paid to ones that were highly requested by the players. These included items such as advanced multi-core support, advanced shader technology, interface and AI improvements, as well as added camouflage depending on season/map, fully updated inventory items with new graphics and updated vehicles, sound improvements, Steam multiplayer and much more.
Key features:
· New single player skirmishes
· Eight player co-op support and multiplayer 8v8 game mode
· New multiplayer maps
· Five factions and various battlefields in Europe, Eastern Europe, Northern Africa and the Pacific
· Improved engine / graphics / sound
· New Steam functionalities (Steam Cloud, Workshop, multiplayer and match-making)
Rise of Venice - New Screens and Official Web Site
Aperto sito ufficiale del nuovo gioco dei Kalypso Media, Rise of Venice uno strategico manageriale storico:
http://www.riseofvenice.com/us
Qui la descrizione del gioco:
Venice was at the peak of its power during the Renaissance and was viewed as a city of decadence, beauty and intrigue. Renowned as the linchpin of civilization and the cultural centre of Europe, Venice was the most important trading post between Western Europe and the eastern stretch of the Mediterranean Sea. It was also the stage for political corruptions and clandestine dealings.
This is where your story begins. As a young man striving for success, power and wealth and with the support of your family, you begin to build up a trading empire across Genoa, Tripoli, Rome, Alexandria, and Constantinople in addition to many other significant cities from the Renaissance. As you progress through the ranks of Venetian society, increasing your power with smart trading moves and calling in the occasional favor, you can begin to assemble your own fleet. With this you will start to build up new production facilities and test yourself in challenging sea battles where you will face off against pirates as well as political enemies.
Features of Rise of Venice:
Experience a compelling story full of intrigue and treason in Venice at the time of the Renaissance
Trade a variety of goods in the most important cities of the time such as Rome, Alexandria, Constantinople and Athens.
With your own family tree you can interact with your family members, send them on missions and watch how the power of your family grows over time.
Meet other important families who are pulling the strings in Venice’s government and influence political decisions yourself.
Build your own production facilities and trading fleets
Take fate into your own hands and test your skills in furious sea battles
Multiplayer mode for up to 4 players via LAN and Internet
http://www.riseofvenice.com/us
Qui la descrizione del gioco:
Venice was at the peak of its power during the Renaissance and was viewed as a city of decadence, beauty and intrigue. Renowned as the linchpin of civilization and the cultural centre of Europe, Venice was the most important trading post between Western Europe and the eastern stretch of the Mediterranean Sea. It was also the stage for political corruptions and clandestine dealings.
This is where your story begins. As a young man striving for success, power and wealth and with the support of your family, you begin to build up a trading empire across Genoa, Tripoli, Rome, Alexandria, and Constantinople in addition to many other significant cities from the Renaissance. As you progress through the ranks of Venetian society, increasing your power with smart trading moves and calling in the occasional favor, you can begin to assemble your own fleet. With this you will start to build up new production facilities and test yourself in challenging sea battles where you will face off against pirates as well as political enemies.
Features of Rise of Venice:
Experience a compelling story full of intrigue and treason in Venice at the time of the Renaissance
Trade a variety of goods in the most important cities of the time such as Rome, Alexandria, Constantinople and Athens.
With your own family tree you can interact with your family members, send them on missions and watch how the power of your family grows over time.
Meet other important families who are pulling the strings in Venice’s government and influence political decisions yourself.
Build your own production facilities and trading fleets
Take fate into your own hands and test your skills in furious sea battles
Multiplayer mode for up to 4 players via LAN and Internet
domenica 28 luglio 2013
Space Hulk - Pre-Order Trailer
Non mi sembra nulla di straordinario, ma agli appassionati può piacere.
Etichette:
pre-order,
rilascio,
space hulk,
steam,
trailer
Scourge of War Waterloo event III
Ieri partita a Scourge con il mod napoleonico, ero dalla parte dei francesi e comandavo la cavalleria (bella tosta). Come potete vedere dal video strategico il nemico ha cercato di prenderci sul fianco da nord, fintando frontalmente, ma alla fine il loro sforzo è risultato troppo disperso e sono stati sconfitti in dettaglio. I mod utilizzati erano questi: http://kriegsspiel.forumotion.net/t803-waterloo-3-hits-gcm-event-battle-details-and-mod-requirements
Ho notato che le ultime modifiche di questa settimana al mod aggiuntivo “KSNapoleon” hanno reso l' AI cavalleria stranamente pronta all'autoretreat invece che all'autocharge. Probabilmente qualcosa andrà rivisto.
Comunque chi fosse interessato può inscriversi al forum di Kriegsspiel, cerchiamo italiani che parlino un decente inglese (sicuramente migliore del mio) per sollevarci dal problema di non capire una mazza.
Ho notato che le ultime modifiche di questa settimana al mod aggiuntivo “KSNapoleon” hanno reso l' AI cavalleria stranamente pronta all'autoretreat invece che all'autocharge. Probabilmente qualcosa andrà rivisto.
Comunque chi fosse interessato può inscriversi al forum di Kriegsspiel, cerchiamo italiani che parlino un decente inglese (sicuramente migliore del mio) per sollevarci dal problema di non capire una mazza.
Etichette:
event,
gameplay,
napoleonic mod,
replay,
Scourge of War,
video,
waterloo
sabato 27 luglio 2013
E già che siamo in argomento WITE....
.... gli ultimi due videos di gameplay PBEM a WITE. Come vedete dall'ultimo sono severamente pressato nel Caucaso con il nemico che minaccia di uscire sia da est che da ovest e con truppe tagliate nel mezzo. La mia politica in questo caso è nessuna ritirata contrattacco dappertutto. Giusto nell'ultimo turno ho fatto un bel buco a sud e sto tagliando via il saliente di Orel, mentre dal Volga minaccia il fianco delle sue unità corazzate che almeno per il prossimo turno sembrano tagliate fuori. Pare infatti che nell'ansia di concentrare le forze nei punti giusti il mio avversario abbia praticamente lasciate le spalle scoperte con solo qualche divisione italiana a difesa. Ora si tratta di una gara di nervi e riserve, se lo forzo a disperdere lo sforzo per tappare i buchi posso arrivare alla stagione del fango con lui troppo debole per coprire un territorio così grande e quindi costretto a ritirarsi. Ma se riesce a tagliarmi fuori dal Caucaso potrebbe avere abbastanza truppe per tenere il fronte verso nord e io perderei la preziosa benzina.
Etichette:
gameplay,
gary grigsby,
PBEM,
video,
War in the East
Iscriviti a:
Post (Atom)