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giovedì 7 marzo 2013

Flashpoint Germany 2: Red Storm alcune news

News di Marzo riguardo Flashpoint Germany 2: Red Storm:

1. In the past two weeks we team has shifted the name of the game from Flashpoint Germany 2: Red Storm or FPG2:RS to the more proper name of Flashpoint Campaigns: Red Storm or FPC:RS. We did this to better reflect the modular nature and expandability of the core game engine. Red Storm covers the 80's in Central Europe and has the same nations as the original FPG. We do plan on expanding both this starting module with more nations, scenarios, etc, but we are also looking at new content modules as well. Assuming the game sells and folks want more stuff.

2. Work on getting the PBEM++ up and running is going slower than we would like, but it is getting close to testing.

3. We are still killing smaller and smaller bugs. Fixing data errors and glitches. Moving files and folders into final structures for future use. A bigger job then it sounds by the way, but it does help show any bad pathing assignments in the code.

4. We implemented a new and better system for determining the number of orders a side gets if you play with limited staff orders on. Instead of being a fixed value in the data files it is now dynamically calculated based on what is in the scenarios and the modifiers for EW impact and unit losses have moved to the data section.

5. We are close to getting both box art and a documentation guy from Matrix. Once they are free from finishing the project they are on we will slide into their queue. Hopefully that will also be at the same time we get an official announcement and dedicated forum section. Then we will really talk up what is going on.

6. Steve is working on scenarios. We have a bunch of them.

7. Rob and I are bug huinting and working on getting the last of the required game engine bits up and running correctly. This includes AI tweaking and responding to our Beta testers.

Immagini dell'Alpha di Arma 3

Come molti avranno già visto su Steam si può preacquistare Arma 3 e giocare la Alpha version. Su SimHQ trovate alcune immagini fatte dal team del sito:

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3746019

Purtroppo non ho i requisiti minimi nel PC, ma se anche li avessi visto quanto poco ho giocato a Arma 2 dubito che lo prenderei.

Starship Corporation

Trailer di gioco strategico indie:




Starship Corporation is a Realtime Strategy Game that contains 4 Elements:
Ship Design
Crew and AI Tactics
Ship Building
and Trade

The player is able to create the layout for Spaceships and Planetary Installations with multiple decks within the boundaries of existing fuselages. He can choose between (currently) 50 Room types in 6 categories .
A completed Design can then be challenged by playing a series of missions to test the crews reaction to emergencies and the ships combat capabilities. The success of these missions determines the ships rating, important for a good price on the market or the ships performance in your own fleet.



Questi giochi ti fanno respirare ancora l'aria di quando erano le idee e non la grafica ad essere alla base dei giochi strategici.

lunedì 4 marzo 2013

Unity of Command breve video di gameplay

Ecco un video di gameplay fatto con Unity of Command, gioco operazionale user-friendly. In questo caso i Sovietici riescono a conquistare Kiev.


domenica 3 marzo 2013

Korean War- Documentary Film 1950-1953

Documentario a colori sulla guerra di Corea


Scourge of War GCM\HITS match numero 8

Violentissimo scontro ieri sera con l'ibrido GCM\ITS a Scourge of War; eravamo in 19 e stavolta avevo il comando dei nordisti. A dire il vero, dopo aver settato il piano iniziale mi sono occupato solo di un fianco in prima persona, delegando l'altro fianco ad uno dei comandanti di divisione sul posto, non avrei mai potuto gestirlo da solo. L'idea iniziale era di concentrare in una massa le divisioni di un fianco prima dello scontro e poi farle marciare da est verso ovest poggiando il fianco sul fiume; una delle tre doveva rimanere come forza di copertura\riserva per coprire le spalle.  Da nord una singola divisione con l'appoggio della piccola riserva doveva agire come incudine a tenere occupati i nemici senza ingaggiarsi decisivamente, sfruttando anche il bosco come fattore difensivo, alla fine i nemici sarebbero stati presi da due direzioni: da est e da nord e pressati contro il fiume. Idealmente qualunque forza isolata lungo il fiume si sarebbe trovata contro una forza di tre divisioni, quindi perchè ormai conosco la tendenza dei giocatori a fare grandi movimenti in isolamento.

Ovviamente non tutto è andato come pianificato, ma è anche per questo che preferisco agire con le truppe già riunite. Una delle divisioni ad est, ha sbagliato strada ed ha combattuto per tutto il match uno scontro 1vs1 con un altra divisione nemica, mentre le altre due hanno si respinto un'altra divisione nemica isolata, ma questo ha ritardato la loro marcia ad est, lasciando solo una forza di copertura, come dimostrazione. La forza a nord ha  tenuto a bada una forza nemica di due divisioni e mezza per tutto il tempo, ma contrariamente ha quanto avevo chiesto ha esposto il suo fianco sinistro troppo in avanti per coprire un obbiettivo, costringendomi ad impegnare la riserva in una posizione infelice e questo ci è costato molte perdite ed un collasso prematuro del fianco, grazie al cielo poco sfruttato dal nemico.

Alla fine l'attacco da sinistra si è manifestato con una forza di una divisione e mezza che ha respinto il nemico già stanco indietro gradualmente e la conquista di due obbiettivi nel giro di 10 minuti, mentre l'altra mezza divisione teneva a bada il ritorno offensivo della divisione isolata.





sabato 2 marzo 2013

Rilasciata la beta patch 1.6 di Scourge of War

Finalmente le patch che permette di usare il mod napoleonico in multiplayer:

http://www.norbsoftware.com/Downloads/Beta/SOWGBPatch_16Beta.exe



Ecco il change log:

Version 1.6

New Features

* It is now possible to modify unitglobal.csv, unitmodel.csv, munitions.csv and unitpack.csv files for Multiplayer games.
* The unit currently selected in-game will now be selected when the "Compose Courier Message" window is opened.
* New grass, dirt, woods, rocks, and water textures for all Gettysburg and Antietam maps have been added.
* There is now no limit on the number of human courier messages in Single Player and Multiplayer games.
* The realism of the "line of sight" calculation for units has been improved. Friendly units are now more likely to obstruct each other, and "shooting over" problems are reduced.

Bug fixes

* Cavalry now less likely to withdraw when under fire.
* Units retreating in close quarters will now halt and reform when a large enough gap between units is available.
* A bug that prevented courier orders from being obeyed until the "Time" setting was altered has been fixed.
* A bug that prevented courier orders from being executed until a previous "Move to This Map Point" destination was reached has been fixed. A separate command for waypoints has been added.
* A bug that prevented courier facing orders from being executed correctly has been fixed. A new command, "Face your unit in this direction upon arrival," has been added. The facing direction command must be given after the move order and before the formation is specified; e.g., "General A, move to x farm, face to the SW, form your brigade in a line."
* Units will no longer spawn in rivers at the beginning of Sandbox battles.
* Supply wagons will be less likely to move too close to the enemy during combat.
* Antietam and Chancellorsville roads have been corrected.
* The missing basement on the St. George Church has been added.
* Buildings in the Salem Church map have been corrected.
* A conflict in MultiPlayer when different "Aicount"s were specified by host and clients has been fixed.
* Units will now be less likely to unrealistically re-form under fire.
* Fixed a scoring bug linked to officer respawning.
* Fixed AN07 carryover to AN14 scenario issue.




venerdì 1 marzo 2013

The End Of The Scharnhorst

Documentario sull'incrociatore da battaglia tedesco Scharnhorst, bellissima nave da battaglia tedesca, affondata nel 1943 alla battaglia dell'Isola degli Orsi.