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giovedì 31 maggio 2012

Annunciato Achtung Panzer: Nomonhan

Oggi ho visto il nuovo sito della Graviteam http://www.graviteam.ua/ , dove è dato per coming soon la nuova espansione per Achtung Panzer, Nomonhan . Per chi non lo sapesse si tratta di un piccolo villaggio al confine tra Manciuria e Mongolia dove l'esercito giapponese subì una pesante sconfitta da parte dei Sovietici. Questo scontro spinse i giapponesi a decidere di affrontare la strategia marittima verso l'Asia piuttosto che l'espansione verso la Siberia. Si può quindi dire che sia uno degli scontri più importanti della storia.

Ancora non ci sono immagini, ma sembra molto interessante perchè sarebbe il primo wargame realtime dove appaiono truppe giapponesi (MOW non lo considero un wargame). Speriamo bene.


Naval War Arctic Circle sarà rilasciato un editor di missioni

Sul forum Paradox è stato annunciato che il 7 giugno sarà rilasciato l'atteso editor di missioni per Naval War Arctic Circle che permetterà di creare le proprie missioni usando l'intero database di mezzi. La cosa è molto buona, peccato che ancora non riesco ad usare il gioco per il freeze costante che lo perseguita e non solo io....


http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?601202-MISSION-EDITOR-It-s-happening!&s=1a6d6dbee62feaf06b3f6a7f538f6e72

Annunciata DLC Sword of Islam per Crusader Kings

La Paradox ha annunciato una dlc per Crusader Kings: http://www.paradoxplaza.com/press/2012/5/sword-of-islam-adds-playable-muslim-rulers-to-crusader-kings-ii

Sword of Islam dovrebbe permettere di giocare come un sovrano arabo con dinamiche particolari

Aggiornamento situazione PBEM a War in the East

Dopo aver perso Mosca il fango è finalmente arrivato. Il mio avversario sta costruendo la sua linea difensiva, mentre io ricostruisco le mie forze in attesa del blizzard di Dicembre. Cerca di stuzzicare le mie forze di prima linea con attacchi frontali, ma per quanto io subisca perdite evito di farmi coinvolgere e cerco di limitarmi alla difesa. Non ho ancora elaborato un piano preciso per l'inverno, ma dovrò sfruttare al massimo questa fase di superiorità

mitra-mod per Real Warfare 2 Northern Crusades

Real Warfare 2 non è solo un bel gioco ma è anche il massimo della moddabilità ha al suo interno un editor potentissimo ed il gioco è fatto tutto con un linguaggio interpretato quindi è possibile modificarne la stragrande maggioranza del codice. Io mi sono dato da fare e ho creato il mio mod per aumentarne il realismo.

Qui il link al mod: https://rapidshare.com/files/946556667/mitra-rw-mod.rar

 Qua sotto la changelog


- Is not possible to do circle if more than the 25% of soldiers is in combat, for avoid too easy circle use for avoid encirclement
- retreat zones: if a not routed grup move on the map angle, it will retreat from the battle like a routed unit; for campaign battle at place of retreat button
- no more displayed the red bases on the enemy units
- now if a group is not visibile on the minimap will be invisible also on the battle map
- the fire on enemy units is stopped if they are in melee with friendly units; the only exception is in the case of short range fire (aimed shoot) if no friendly soldier is in the fire arc)
- implementation of wood zones density: effect on FOW range and visibility, effect on arrows precision, effect on movement velocity
- indirect fire penalty: if between the shooter and the target a friend unit is present the shoot is considered indirect and has precision penalty, with the exception in the case target friendly an shooter are at different height level.
- change of arrows precision on the base or arc and target rank numbers: if the shot is parabolic a bigger number of ranks increase the hits number, a low number decrease it; if the shot arc is low it works at contrary.
- Displayed the influence range of commander: Press X for display it
- Displayed the range of maximum influence of horn sound: Press CTRL+X for display it
- Routines for AI group actions:
Groups form Circle with attacked by Cavalry or a Cavalry unit is very near
Groups go in sparse formations if under fire and not enemy unit is very near
Groups enter in dense formation during the melee
Groups return in normal formation in the ohter situations
- added new routine for AI cavalry groups
        Groups form Wedge for attack heavy infantry or heavy cavalry
               form line for attack light troops
        They try to avoid infantry troops in circle formation
        if between the target enemy and the attacker there is a heavy infantry unit the attacker is fall back.
- added new routine for crosswbowmen
        now they move with loaded weapon and recharge it also when there is not enemy in range (lock and load)
-  various corrections to previous change
- corrected bug for use the mode in multiplayer
- improved auto-reaction of AI cavalry units (they don't avoid to attack low moral units or thin ranks units)
- AI employ different army formations on the basis of army composition


campaign changes

- possible to play campaign and custom battles with more than 20 units
- when a castle or cities is taken is possible a reconquest army is generated in one of enemy cities, this army will try or to reconquest the town\castle or to defeat the conquerors army
- when a village is burned, if in the town\castle of reference for the village is present a lord\warband\patrol army this will try to defeat the ravagers army (can be the army which attack is less strong than the ravagers).
- added a file config for generate bigger random map (for custom battles and campaign battles); the possible dimensione are 256x256 (the default of game),320x320,384x384,512x512). Enter in the file modsettings.cfg in the gui directory and change the parameters width and height according to your choice. Please note to use the 512x512 only if you have a good memory amount becuase can be heavy to load.


addition after the merge

- reduced the effect of stone weapons on the walls, for increase the value of ladders,towers and rams, and for be more historically realistic.
- added the deploy phase also to field battle during the campaign (no siege battles)


Per applicare il mod basta fare overwrite dei files\cartelle originali nella cartella del gioco, funziona anche con il JSGME


mercoledì 30 maggio 2012

Altre info su Iron Front Liberation 1944

Prima di tutto il mio primo video di gameplay


Poi ieri ho fatto la prima partita in multi con due amici: il gioco, simile come impostazione ad Arma anche qui, ha tuttavia delle belle missioni, ed è piacevole con delle belle mappe.

Poi le patch: la versione base che dovete avere è la 1.01, le varie versioni le trovate qui: http://ironfront.deepsilver.com/en/patch-2

C'è anche una beta patch qui http://forum.iron-front.com/showthread.php?82-Iron-Front-Liberation-1944-1-01a-Beta ; mi raccomando vi dicono di backuppare dei files prima di installarla

Infine su Rock Paper Shotgun c'è una review, non proprio positiva, ma comunque è bene sentire anche i difetti: http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/30/wot-i-think-iron-front-liberation-1944/


Altro screenshot di Alea Jacta est

Nuovo screenshot dall'alpha di AJE; stavoltra vediamo Mitridate Eupatore detto il Grande con l'esercito del Ponto.


Magna Mundi 10 minuti di gameplay

Ho trovato questo video che mostra 10 minuti di gameplay di Magna Mundi nuovo gioco Paradox in uscita

Il gioco dovrebbe uscire il terzo quadrimestre di quest'anno.


Ancora Masters of the Broken World....

Ecco qui il trailer da youtube


martedì 29 maggio 2012

Aperto sito ufficiale di Masters of the Broken World

E' stato aperto il sito ufficiale di Masters of the Broken World qui: http://www.snowbirdgames.com/eador/?lang=en ; c'è anche un trailer con immagini di gameplay davvero bellissime: http://vimeo.com/42758595

Ecco alcune delle features elencate

"
Eador is a universe made of countless shards of land drifting in the Great Nothing. Each of the shards is a little world unto itself, with geography and denizens of its own. The power over the shards is bitterly contested by Masters, the immortal beings mortals believe to be gods.

Take the role of the mighty Master and shape the destiny of Eador! It is in your power to deliver the world from ultimate destruction – or to choke it with an iron fist of tyranny. Eador: Masters of the Broken World is a turn-based fantasy strategy game, where the decisions you make affect the world even deeper than the battles you win.

Key features:

- Balanced fusion of grand strategy, turn-based tactics and RPG elements;

- Boundless roleplaying opportunities;

- Massive selection of stratagems and ways to wage war;

- An intriguing, non-linear story;

- An original fantasy world, living a life of its own.
"