Su Real and Simulated Wars trovate qualche foto di modellini prese ad Historicon:
http://kriegsimulation.blogspot.it/2013/07/historicon-2013-pictures.html#more
Blog dedicato alla Storia della Guerra. Sono trattati temi e recensiti libri di storia militare, ma si parla anche di wargames e videogames bellici, oltre che di film e telefilm a tema bellico, così come di documentari sul tema.
nuovo
sabato 3 agosto 2013
venerdì 2 agosto 2013
Wargame: AirLand Battle - "Vox Populi" DLC gratuita
Rilasciata una DLC\patch gratuita per Wargame: AirLand Battle. Ecco le features:
VOX POPULI, the first free DLC from Wargame AirLand Battle, has been developed specifically to respond to the demands of the community… and has just landed with a whole arsenal of new features!
“CONQUEST” mode makes a great comeback in Multiplayer mode and against the AI, offering a range of new objectives to commanders all over the world. Unlike DESTRUCTION mode, victory in CONQUEST doesn’t depend on the destruction of the enemy forces, but on your ability to capture and hold more territory than your opponent. All the existing maps in Multiplayer are of course playable in this mode.
In addition to this new game mode, CAMPAIGN, already playable in Versus mode, is now available in CO-OPERATIVE mode and allows you to join forces with a friend to play any campaign against the AI.
In Skirmish mode you can now select the type and nationality of the equipment of any AI opponent. Last but not least, we have introduced 24 new units and 5 new maps (playable in Destruction and Conquest modes) for even more frenzied multiplayer contests!
Play the brand new CONQUEST mode
CAMPAIGN mode playable as a Co-op game
5 new Multiplayer maps
24 new units (12 per faction): 6 aircraft, 7 infantry units, 9 vehicles/tanks, 2 helicopters
Select the type and nationality of the equipment of any AI opponent in Skirmish mode
VOX POPULI, the first free DLC from Wargame AirLand Battle, has been developed specifically to respond to the demands of the community… and has just landed with a whole arsenal of new features!
“CONQUEST” mode makes a great comeback in Multiplayer mode and against the AI, offering a range of new objectives to commanders all over the world. Unlike DESTRUCTION mode, victory in CONQUEST doesn’t depend on the destruction of the enemy forces, but on your ability to capture and hold more territory than your opponent. All the existing maps in Multiplayer are of course playable in this mode.
In addition to this new game mode, CAMPAIGN, already playable in Versus mode, is now available in CO-OPERATIVE mode and allows you to join forces with a friend to play any campaign against the AI.
In Skirmish mode you can now select the type and nationality of the equipment of any AI opponent. Last but not least, we have introduced 24 new units and 5 new maps (playable in Destruction and Conquest modes) for even more frenzied multiplayer contests!
Play the brand new CONQUEST mode
CAMPAIGN mode playable as a Co-op game
5 new Multiplayer maps
24 new units (12 per faction): 6 aircraft, 7 infantry units, 9 vehicles/tanks, 2 helicopters
Select the type and nationality of the equipment of any AI opponent in Skirmish mode
Etichette:
DLC,
gratuita,
patch,
steam,
vox populi,
Wargame: AirLand Battle
Total War Rome II - Find a Way Trailer
Nuovo trailer per Rome 2
IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad - Preview
Qui su SimHQ trovate un articolo sulla preview di IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad, oltre che un po' di gnocca russa messa li per attirare l'attenzione.
http://www.simhq.com/air-combat/il2-sturmovik-battle-stalingrad-preview.html
http://www.simhq.com/air-combat/il2-sturmovik-battle-stalingrad-preview.html
The winter war - Talvisota
Segnalato su youtube, si tratta di un film finlandese di tre ore sulla guerra d'Inverno del 1939-40 tra Finlandia e Unione Sovietica. E' dell'1989 ed è sottotitolato in inglese. Non è male vale la pena vederlo.
giovedì 1 agosto 2013
Onore alla Sassari
Direi che non c'è bisogno di commento, ma solo d' ascoltare.
Wars and Battles presentazione dei game designers
Ho già parlato di questo engine multiperiodo in sviluppo; qui la presentazione dei designers dei vari scenari. Direi un team davvero impressionante di esperti:
Qui un altro video dove si parla della scala del gioco:
Nuovo sito Ageod
Il sito Ageod è cambiato e adesso è simile al sito Matrix, con cui forma il triello ormai dei wargames assieme a Slitherine. Sostanzialmente buona parte dei Wargames per PC ormai è pubblicata\prodotta dal dinamico trio:
http://www.ageod.co.uk/
http://www.ageod.co.uk/
Etichette:
Ageod,
Matrix games,
nuovo sito,
slitherine
Annunciato TimeLines: Assault On America
E' stato annunciato un nuovo RTS ambientato in una WWII alternativa, dove i Nazisti invadono gli USA: TimeLines: Assault On America. Ecco le features del gioco:
12 missions culminating in the battle for Washington D.C.
4 player co-op multiplayer: choose between 9 playable countries USA, UK, France, Russia, Japan, German, Hungary, Romania, and Czechoslovakia
Multiplayer modes include, Player versus Player and Player vs A.I.
Cross Platform multiplayer PC/Mac/LINUX
20 unit types per nation upgradeable for all infantry and vehicles (200 usable upgrades) Tanks, Trucks, Commander Vehicles, stationary guns, and much more
Defensive tactics include minefield planting, stationary turrets, and anti-tank assault
Airstrike capabilities for offensive special attacks
Learning AI that adjusts to the player’s skill level
Delayed orders allowing for multiple commands to be followed in unison
Elevated terrains allowing for multiple strategic tactics
12 missions culminating in the battle for Washington D.C.
4 player co-op multiplayer: choose between 9 playable countries USA, UK, France, Russia, Japan, German, Hungary, Romania, and Czechoslovakia
Multiplayer modes include, Player versus Player and Player vs A.I.
Cross Platform multiplayer PC/Mac/LINUX
20 unit types per nation upgradeable for all infantry and vehicles (200 usable upgrades) Tanks, Trucks, Commander Vehicles, stationary guns, and much more
Defensive tactics include minefield planting, stationary turrets, and anti-tank assault
Airstrike capabilities for offensive special attacks
Learning AI that adjusts to the player’s skill level
Delayed orders allowing for multiple commands to be followed in unison
Elevated terrains allowing for multiple strategic tactics
Ecco il sito: www.timelinesaoa.com
E il trailer:
mercoledì 31 luglio 2013
Il combattimento in War in the East parte 8 - effetti della ritirata sul difensore parte 2
L'unità costretta a ritirarsi, ammesso che riesca a farlo in buon ordine, lo farà verso un esagono amico, con la priorità data ad esagoni non adiacenti ad unità nemiche, poi verso esagoni non in overstack, ma se fosse costretta in uno di questi, passerebbe oltre perdendo ulteriori componenti a causa dell'attrito. In generale poi saranno scelti gli esagoni che costano meno in termini di PM, e contengono fortificazioni, ferrovie e poche unità amiche a parità di altre condizioni. La ritirata oltre fiumi ghiacciati o in esagoni adiacenti al nemico infligge un attrito maggiore (anche triplo).
Un'unità isolata costretta a ritirarsi sarà costretta alla resa, se un tiro da 50 da un risultato superiore al suo morale, se non ha esagoni dove ritirarsi, o è un a regione o zona fortificata. Se un'unità in supply non ha esagoni dove ritirarsi entra in condizione di rotta.
Un'unità isolata costretta a ritirarsi sarà costretta alla resa, se un tiro da 50 da un risultato superiore al suo morale, se non ha esagoni dove ritirarsi, o è un a regione o zona fortificata. Se un'unità in supply non ha esagoni dove ritirarsi entra in condizione di rotta.
Etichette:
combat value,
combattimento,
Fortification Defensive Modifier,
gary grigsby,
General Ground Combat Rules,
manuale.,
riserve,
spiegazione,
War in the East
Iscriviti a:
Post (Atom)