A questo link potete trovare un'interessante intervista ad un pilota di Zero, Komachi Sadamu, realizzata nel 2000.
http://www.warbirdforum.com/komachi.htm
Blog dedicato alla Storia della Guerra. Sono trattati temi e recensiti libri di storia militare, ma si parla anche di wargames e videogames bellici, oltre che di film e telefilm a tema bellico, così come di documentari sul tema.
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sabato 2 novembre 2013
Total War – Rome 2 : DLC Blood and Gore
Ci risiamo, dopo Shogun 2 anche Rome 2, dopo aver fatto calmare le acque sull'indegno rilascio, inizia a sfornare DLC grafiche a prezzi assurdi. Ognuno è padrone dei propri soldi, ma certo per un po' di sangue e scene da Hollywood più di 2 euro sono tantini.
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giovedì 31 ottobre 2013
Aggiornamento sul PBEM a War in the East: fine del Blizzard
Dopo parecchi turni ho deciso di terminare con un paio di settimane di anticipo l'offensiva del blizzard 1942-1943: non sono riuscito a sfondare il suo fronte, o meglio, è riuscito a tappare tutti i buchi. L'ho costretto ad impegnare tutte le riserve ed ha avuto parecchie perdite, ma anch'io per una mia distrazione ho perso parecchie truppe corazzate\meccanizzate. Adesso sto ricostruendo le forze in modo più organico approfittando di ben due mesi di fango di fronte a me.
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mercoledì 30 ottobre 2013
PBEM a Flashpoint Campaigns
Cominciato un PBEM a Flashpoint Campaigns Red Storm; il mio avversaio ha settato un livello di realismo basso, ma si tratta d una prova e quindi non mi importa molto. Prime impressioni: importantissimo specialmente contro gli elicotteri, il LOS: non capivo perchè la mi contraerea non sparasse contro i nemici, li vicino, poi ho capito che erano fuori loss per i rilievi del terreno. Gli elicotteri fanno male, molto male, mentre il tempo meteorologico influenza grandemente l'uso degli aerei.
martedì 29 ottobre 2013
Recensione: Il Teutone: La setta dei Mantelli Neri
Ho letto l'ultimissimo romanzo della saga del Teutone di Guido Cervo: La setta dei Mantelli Neri. Si tratta del terzo titolo, e mentre se il primo aveva come sfondo l'invasione mongola e il secondo lo scontro contro Novgorod, quest'ultimo tratta della rivolta dei popoli pruteni soggetti all'ordine teutonico. Come i precedenti è un ottimo romanzo storico: non solo i personaggi, in buona già presenti nei romanzi precedenti, sono ben delineati ma il background storico è preciso e dettagliato così come i dati geografici. Grosso modo il romanzo si compone di tre "sotto-saghe", collegate ma che tratteggiano situazioni e personaggi differenti, che potrei chiamare (senza scoprire troppo della trama): la fuga, l'assedio, l'isola.
Un'ottima lettura che non lascerà delusi soprattutto gli appassionati dei Cavalieri Teutonici, soprattutto per il piacere che l'autore mette nel tratteggiare anche i piccoli dettagli.
Un'ottima lettura che non lascerà delusi soprattutto gli appassionati dei Cavalieri Teutonici, soprattutto per il piacere che l'autore mette nel tratteggiare anche i piccoli dettagli.
lunedì 28 ottobre 2013
After Action Report: Civil War 2 Live Action Review Part 3
Su The Wargamer trovate la terza parte della video review di un AAR con Civil War 2.
http://www.wargamer.com/article/3464/after-action-report-civil-war-2-live-action-review-part-3
http://www.wargamer.com/article/3464/after-action-report-civil-war-2-live-action-review-part-3
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Review di Flashpoint Campaigns : Red Storm
Su La Gazette du Wargamer trovate una recensione di Flashpoint Campaigns : Red Storm.
http://www.wargamer.fr/test-de-flashpoint-campaigns-red-storm/
La recensione è decisamente positiva con qualche pecca minore.
http://www.wargamer.fr/test-de-flashpoint-campaigns-red-storm/
La recensione è decisamente positiva con qualche pecca minore.
domenica 27 ottobre 2013
Altra breve partita a Flashpoint Campaigns
Ieri ho fatto un'altro breve scenario con Red Storm. A chi fosse piaciuto il primo, lo consiglio perchè lo ricalca fedelmente ma migliorandolo. Adesso ho pensato di buttarmi subito nel multi, vista la presenza del PBEM++, per verificarne le potenzialità.
venerdì 25 ottobre 2013
Alea Jacta Est nuova patch e rilasciato Parthian Wars
Oggi è stata rilasciata la nuova patch per Alea Jacta Est assieme alla nuova dlc Parthian Wars che propone 5 nuovi scenari con ambientazione le guerre romano-partiche.
Ecco il change log:
We are releasing the v.1.03a Update for Alea Jacta Est and Birth of Rome. The v.1.03a Update fixes some Database and Scenario bugs, features a new Exe. and improvements in the gameplay and above all allows compatibility with Parthian Wars.
For a full list of changes, check out below:
AJE
1.03a
************
Parthian wars expansion
- Fix to effects of allocating Judea to Cleopatra mutichoice option
- Fix to cost and texts of the alliance with Lysanias Parthian option
___________
1.03
************
NEW EXE
- Reduce tendency of "wild" cavalry raids
- AI cavalry forces less prone to stay in a siege
- Fix to a bug in development level in regions
- Added functionality, SHIFT now shows the region links of the region below the cursor (if no Stack is selected).
- Additional stacks in same region now get the name of their leader in the region tooltip (the 'Also there' lines)
- Movement path is now color coded
and a lot more small fixes
UI
- New faction icons in Unit recruitment mode (thanks, Picaron !)
- Small tweak to assets icons in main screen (EP now are represented by the bolt)
SCENARIOS AND DB FIXES
All scenarios
- Removed cavalry element from "post-Marius" legions
- Changed VP values of Roman cohorts (from 10 to 3) and legatus (from 10 to 20)
- Light Infantry, Skirmisher and Raider models hide value lowered to 2
- Changed Cav detect value to 4 for most models (5 for the expert scout nations)
Marius vs Sulla scenario:
- Fixes to Lucullus Odyssey events: Cyprus and Aegyptus exercitus are no longer unlocked if respective fleets ally with Optimates; correction to percentage of chance of missions in Cyrene (50) and Egypt (10)
The Roman Civil War (Caesar vs Pompey) scenario:
- Lagid armies will be unlocked if Caesar invades Egypt (will prevent later historical chain of options related to Pompey fleeing to Egypt)
- Pompey dilemna message broadcasted
- Fix to consequences of Pompey strategic choice if not chosen by the player
- Small fix to consequences of the "Pompey goes West" choice: loyatly will now be increased by 25 in Hispania and by 10 in Africa
- Fix to double Galatian leader (Kastor)
Septimius Severus scenario
- Small fix to Severus choice consequences if not chosen by the player
Parthian Wars expansion:
- Data (events, options, etc) for all scenarios
NB:
Due to database changes patch 1.03 will not be, in principle, guaranteed compatible with saved games
Also, some changes will not be applied yet to the "old" DLC scenarios (Spartacus and Cantabrian Wars), like the removal of cavalry from legions
BOR
1.03a
************
Parthian wars expansion
- Fix to effects of allocating Judea to Cleopatra mutichoice option
- Fix to cost and texts of the alliance with Lysanias Parthian option
1.03
************
NEW EXE
- Reduce tendency of "wild" cavalry raids
- AI cavalry forces less prone to stay in a siege
- Fix to a bug in development level in regions
- Added functionality, SHIFT now shows the region links of the region below the cursor (if no Stack is selected).
- Additional stacks in same region now get the name of their leader in the region tooltip (the 'Also there' lines)
- Movement path is now color coded
and a lot more small fixes
UI
- New faction icons in Unit recruitment mode (thanks, Picaron !)
- Small tweak to assets icons in main screen (EP now are represented by the bolt)
SCENARIOS AND DB FIXES
All scenarios
- Removed cavalry element from "post-Marius" legions (does not affect BOR scenarios)
- Changed VP values of Roman cohorts (from 10 to 3) and legatus (from 10 to 20)
- Light Infantry, Skirmisher and Raider models hide value lowered to 2
- Changed Cav detect value to 4 for most models (5 for the expert scout nations)
First Punic War 264 BC scenario:
- An additionnal alae legion is possible to recrute for Rome and the Boii are stronger with a noble unit at start.
Parthian Wars expansion:
- Data (events, options, etc) for all scenarios
(NOTE: to play Parthian Wars expansion you have to own Alea Jacta Est)
NB:
Due to database changes patch 1.03 will not be, in principle, guaranteed compatible with saved games
Also, some changes will not be applied yet to the "old" DLC scenarios (Spartacus and Cantabrian Wars), like the removal of cavalry from legions
Ecco il change log:
We are releasing the v.1.03a Update for Alea Jacta Est and Birth of Rome. The v.1.03a Update fixes some Database and Scenario bugs, features a new Exe. and improvements in the gameplay and above all allows compatibility with Parthian Wars.
For a full list of changes, check out below:
AJE
1.03a
************
Parthian wars expansion
- Fix to effects of allocating Judea to Cleopatra mutichoice option
- Fix to cost and texts of the alliance with Lysanias Parthian option
___________
1.03
************
NEW EXE
- Reduce tendency of "wild" cavalry raids
- AI cavalry forces less prone to stay in a siege
- Fix to a bug in development level in regions
- Added functionality, SHIFT now shows the region links of the region below the cursor (if no Stack is selected).
- Additional stacks in same region now get the name of their leader in the region tooltip (the 'Also there' lines)
- Movement path is now color coded
and a lot more small fixes
UI
- New faction icons in Unit recruitment mode (thanks, Picaron !)
- Small tweak to assets icons in main screen (EP now are represented by the bolt)
SCENARIOS AND DB FIXES
All scenarios
- Removed cavalry element from "post-Marius" legions
- Changed VP values of Roman cohorts (from 10 to 3) and legatus (from 10 to 20)
- Light Infantry, Skirmisher and Raider models hide value lowered to 2
- Changed Cav detect value to 4 for most models (5 for the expert scout nations)
Marius vs Sulla scenario:
- Fixes to Lucullus Odyssey events: Cyprus and Aegyptus exercitus are no longer unlocked if respective fleets ally with Optimates; correction to percentage of chance of missions in Cyrene (50) and Egypt (10)
The Roman Civil War (Caesar vs Pompey) scenario:
- Lagid armies will be unlocked if Caesar invades Egypt (will prevent later historical chain of options related to Pompey fleeing to Egypt)
- Pompey dilemna message broadcasted
- Fix to consequences of Pompey strategic choice if not chosen by the player
- Small fix to consequences of the "Pompey goes West" choice: loyatly will now be increased by 25 in Hispania and by 10 in Africa
- Fix to double Galatian leader (Kastor)
Septimius Severus scenario
- Small fix to Severus choice consequences if not chosen by the player
Parthian Wars expansion:
- Data (events, options, etc) for all scenarios
NB:
Due to database changes patch 1.03 will not be, in principle, guaranteed compatible with saved games
Also, some changes will not be applied yet to the "old" DLC scenarios (Spartacus and Cantabrian Wars), like the removal of cavalry from legions
BOR
1.03a
************
Parthian wars expansion
- Fix to effects of allocating Judea to Cleopatra mutichoice option
- Fix to cost and texts of the alliance with Lysanias Parthian option
1.03
************
NEW EXE
- Reduce tendency of "wild" cavalry raids
- AI cavalry forces less prone to stay in a siege
- Fix to a bug in development level in regions
- Added functionality, SHIFT now shows the region links of the region below the cursor (if no Stack is selected).
- Additional stacks in same region now get the name of their leader in the region tooltip (the 'Also there' lines)
- Movement path is now color coded
and a lot more small fixes
UI
- New faction icons in Unit recruitment mode (thanks, Picaron !)
- Small tweak to assets icons in main screen (EP now are represented by the bolt)
SCENARIOS AND DB FIXES
All scenarios
- Removed cavalry element from "post-Marius" legions (does not affect BOR scenarios)
- Changed VP values of Roman cohorts (from 10 to 3) and legatus (from 10 to 20)
- Light Infantry, Skirmisher and Raider models hide value lowered to 2
- Changed Cav detect value to 4 for most models (5 for the expert scout nations)
First Punic War 264 BC scenario:
- An additionnal alae legion is possible to recrute for Rome and the Boii are stronger with a noble unit at start.
Parthian Wars expansion:
- Data (events, options, etc) for all scenarios
(NOTE: to play Parthian Wars expansion you have to own Alea Jacta Est)
NB:
Due to database changes patch 1.03 will not be, in principle, guaranteed compatible with saved games
Also, some changes will not be applied yet to the "old" DLC scenarios (Spartacus and Cantabrian Wars), like the removal of cavalry from legions
giovedì 24 ottobre 2013
Total War: Rome II - Nomadic Tribes Culture Pack
Non hanno ancora finito di sistemare il gioco che già rilasciano una DLC, anche se free fino al 31 ottobre. Si tratta della Nomadic Tribes Culture Pack che contiene tre nuove fazioni:
http://store.steampowered.com/app/258270/?snr=1_4_4__103_3
http://store.steampowered.com/app/258270/?snr=1_4_4__103_3
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