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giovedì 23 maggio 2013

Annunciato Warhammer 40,000: Armageddon

Sul sito Matrix è apparso l'annuncio per il 2014 di Warhammer 40,000: Armageddon; sarà un gioco a turni con più di 30 scenari su una campagna molto conosciuta del mondo di WK40000. Ecco la descrizione:



Having announced an exciting partnership with Games Workshop a few weeks ago, Slitherine are delighted to release further details. Slitherine have acquired the exclusive rights to Games Workshop’s “Battle for Armageddon” setting in order to create a series of amazing multiplatform, turn-based, hex-based games. Warhammer 40,000: Armageddon will make full use of Slitherine's expertise in creating compelling and challenging strategy gaming experiences. The initial game is set during the Second War of Armageddon and players will lead the Imperial forces of the Armageddon Steel Legion and Space Marines®from the Ultramarines, Blood Angels and Salamanders Chapters against Ghazghkull Thraka’s massive Ork Waaagh! invasion through over 30 scenarios, on the hostile terrain of the planet and its gigantic Hive Cities.

"It is very exciting to see a game like this come alive - I just can't wait to play it!", said Iain McNeil, Development Director of the Slitherine Group. "It's been almost 15 years since a turn-based strategy game set in the Warhammer 40,000 universe has been released and we think it is now time to deliver that experience to all fans around the world".

“The Battle for Armageddon is a classic event in the lore of the Warhammer 40,000 universe, having been detailed in games, models and novels over the past 20 years.” said Jon Gillard, Head of Licensing at Games Workshop. “Slitherine's masterful use of their classic digital wargame style applied to this seminal setting will delight fans of both.”

The game is currently in development for PC and iOS and will release in the first quarter of 2014.

Main features of the game include:
The game portrays the Second War for Armageddon™ in great detail, from the initial Ork landings to the final liberation of the planet;
It contains a large branching campaign with 30 major scenarios, plus additional 5 tutorial scenarios that explore the story in detail;
A complex plot, which can develop during a mission, right in the middle of battle, creating an engaging story line with unexpected twists;
Players lead Imperial troops of the Armageddon™ Steel Legion, with supporting assets from a number of Space Marine chapters against the ferocious Orks;
Fight alongside Commissar Yarrik and Commander Dante against the cunning Ork Warboss Ghazghkull Thraka;
Carry over battle-hardened veterans from scenario to scenario, using their experience and upgrading their equipment;
Detailed combat model with terrain, weather and morale effects;
Extensive modding options delivered through a powerful and easy-to-use game editor.

Some numbers:
Over 35 scenarios;
Over 100 unit types, with unique roles, stats and special abilities;
20 different units stats;
A separate set of maps are designed and balanced specifically for multiplayer via Slitherine's PBEM++ system.

Jagged Alliance: Flashback Diorama

Breve video di presentazione per Jagged Alliance: Flashback


Company of Heroes 2 - Story trailer

Ecco lo story trailer per Company of Heroes 2


martedì 21 maggio 2013

Gustav Line rilasciato

E' finalmente stato rilasciato Combat Mission Fortress Italy: Gustav Line, il primo modulo per FI. Oltre a nuovi scenari, ci saranno nuove armi e nuovi corpi, come i Parà tedeschi. Inoltre si potrà giocare la campagna di Sicilia come dal lato inglese.

http://www.battlefront.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=37&Itemid=26

domenica 19 maggio 2013

Scourge of War Napoleonic Mod HITS multi partita 6

Ieri nuova partita HITS con il mod napoleonico; le forze in campo erano poche anche se eravamo 11 giocatori; 11000 britannici all'attacco contro 8000 francesi. Purtroppo a causa sia di una combinazione sfortunata nell'OOB, che di mia sottovalutazione dei problemi di comunicazione, che di poca esperienza di alcuni membri del team, le abbiamo prese.

Mi era praticamente impossibile manovrare l'artiglieria perchè c'era un comandante di corpo umano che aveva la priorità e quindi è stata usata male e persa presto. Non sono riuscito a spiegare bene ai miei comandanti quali erano le intenzioni, in particolare a quello di cavalleria che aveva poca esperienza nel manovrarla. In più il nemico aveva due truppe della guardia praticamente indistruttibili.

Insomma tutto è andato male dall'inizio alla fine, anche se il piano era usurare l'avversario attraverso una manovra di ritirata graduale.


Flashpoint Germany nuovo PBEM

Sto facendo un nuovo PBEM a Flashpoint Germany, con uno scenario precostruito dal mio avversario; purtroppo ci siamo resi conto che la fanteria come è attualmente gestita non ha capacità proprie, infatti viene distrutta assieme ai propri Saxon senza possibilità di usare armi anticarro.




sabato 18 maggio 2013

East vs West Developer diary - guerra nucleare

Nuovo developer diary per East vs West della Paradox; stavolta si parla di guerra nucleare e della sua gestione:

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?688670-East-vs-West-Developer-diary-7-The-Big-Bang

Wargame AirLand battle screenshot della campagna dinamica

Ecco uno screenshot della campagna dinamica di AirLand battle; il gioco ha introdotto una campagna persistente che permette una gestione strategica della campagna (vedete in alto a sinistra qualche screenshot di supporti).